Biuletyn Informacji Publicznej
Miasto Lędziny
Miasto Lędziny
Regulamin pracy Urzędu
ISO w Urzędzie
Załatwianie spraw
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Stan obsługi spraw
Opłaty, czynsze i podatki
Archiwa Urzędu
Procedury prawne
Przetargi
Zamówienia publiczne
Konkursy
Konsultacje
Strona główna Gmina Urząd Miasta Praca Urzędu Informacje Urzędu Rada Miasta
Załatwianie spraw
 Strona archiwalna z dnia 2003.11.17 18:36:18 powrót do aktualnej strony
 

Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami).
  2. Ustawa z dnia 29.09.1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami).
  3. Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 9.09.2000 r. (Dz. U. z 2000 r. nr 86, poz. 960 z późniejszymi zmianami).

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą.
  2. Dokument potwierdzający zaistniałe zdarzenia lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez organ, który sporządził akt lub przez polską placówkę konsularną wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
  3. Do wglądu dowód osobisty lub paszport oraz potwierdzenie zameldowania na pobyt stały.

Opłaty

  1. Od wniosku - 5,00 zł.
  2. Od każdego załącznika - 0,50 zł.
  3. Za wydanie decyzji - 30,00 zł.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Stanu Cywilnego

parter, pokój nr 07, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 18

e-mail: usc@ledziny.pl

Jednostka obsługująca

Urząd Stanu Cywilnego

parter, pokój nr 07, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 18

e-mail: usc@ledziny.pl

Godziny urzędowania

poniedziałek: od 900 do 1700

wtorek: od 800 do 1500

środa: od 800 do 1500

piątek: od 800 do 1500

Sposób załatwienia sprawy

Wydanie decyzji.

Termin załatwienia sprawy

Do 30 dni od dnia złożenia wniosku, przy czym zgodnie z art. 35 §5 KPA do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w powyższych terminach strony zawiadamia się, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni i złożenia w Urzędzie Stanu Cywilnego (termin załatwienia sprawy liczy się od daty złożenia wszystkich wymaganych dokumentów). Nieuzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.

Sposób przekazania informacji o sprawie

Odbiór w USC w terminie uzgodnionym bądź doręczenie przez pocztę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do wojewody śląskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Pozostałe informacje

  1. Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu) może nastąpić wówczas, gdy został on sporządzony za granicą, a uzyskanie odpisu aktu jest niemożliwe lub związane z poważnymi trudnościami.
  2. Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą dokonuje się w USC właściwym dla miejsca stałego zamieszkania wnioskodawcy.

Powrót do pozostałych spraw

 

Osoba odpowiedzialna za treść strony: Irena Kuc, Urząd Miasta Lędziny, ul. Lędzińska 55, pok. nr 07, 43-143 Lędziny, tel.: (32) 216 65 11 do 13 w. 18, e-mail: usc@ledziny.pl
Biuletyn redaguje: Anna Czap-Imiela, ZiP Soft s.c., tel./fax: (32) 238 34 90, e-mail: ledziny.bip@zipsoft.com.pl
Data wytworzenia: 2003.11.14
Data udostępnienia: 2003.11.17 18:36:18

Rejestr zmian strony    Redakcja biuletynu    Instrukcja obsługi    Informacje nieudostępniane 
e-mail: E-mail
Strona główna ] [ Gmina ] [ Urząd Miasta ] [ Praca Urzędu ] [ Informacje Urzędu ] [ Rada Miasta ]
Copyright © 2003-2015 Urząd Miasta Lędziny