|
Wydanie zaświadczenia o zdolności prawnej dla obywateli polskich do zawarcia małżeństwa za granicą Podstawa prawna - Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 29.09.1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 9.09.2000 r. (Dz. U. z 2000 r. nr 86, poz. 960 z późniejszymi zmianami).
Wymagane dokumenty - Wniosek o wydanie zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą.
- Do wglądu dowód osobisty.
- Kawaler lub panna przedkładają:
- aktualny odpis skrócony aktu urodzenia.
- Rozwiedziony lub rozwiedziona przedkładają:
- aktualny odpis skrócony aktu urodzenia,
- aktualny odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie.
- Wdowiec lub wdowa przedkładają:
- aktualny odpis skrócony aktu urodzenia,
- aktualny odpis skrócony aktu zgonu małżonka.
Opłaty - Od wniosku - 5,00 zł.
- Od każdego załącznika - 0,50 zł.
- Za wydanie zaświadczenia - 30,00 zł.
Miejsce złożenia dokumentów Urząd Stanu Cywilnego parter, pokój nr 07, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 18 e-mail: usc@ledziny.pl Jednostka obsługująca Urząd Stanu Cywilnego parter, pokój nr 07, tel. (32) 216 65 11 do 13, w. 18 e-mail: usc@ledziny.pl Godziny urzędowania poniedziałek: od 900 do 1700 wtorek: od 800 do 1500 środa: od 800 do 1500 piątek: od 800 do 1500 Sposób załatwienia sprawy - Przyjęcie dokumentów.
- Złożenie pisemnego zapewnienia.
- Wydanie zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą.
Termin załatwienia sprawy Bezzwłocznie. Sposób przekazania informacji o sprawie Bezzwłocznie po złożeniu pisemnego zapewnienia. Tryb odwoławczy O odmowie przyjęcia zapewnienia o wstąpieniu w związek małżeński oraz wydania zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą kierownik USC powiadamia na piśmie osoby zainteresowane, podając przyczynę odmowy. Osoba zainteresowana w terminie 14 dni od dnia doręczenia pisma może wystąpić z wnioskiem do Sądu Rejonowego w Tychach o rozstrzygnięcie, czy okoliczności przedstawione przez kierownika USC uzasadniają odmowę dokonania tych czynności. Pozostałe informacje - Zaświadczenie wydaje USC miejsca stałego zamieszkania wnioskodawcy.
- Zaświadczenie jest ważne przez 3 miesiące od daty jego wydania.
- Mężczyzna lub kobieta muszą mieć ukończone 18 lat.
|