 |
Zarządzenie nr 0050.177.2015 burmistrza miasta Lędziny z dnia 23.07.2015 w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym, zarządzam, co następuje: §1 Wprowadzić następujące zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Lędzinach i nadać regulaminowi następujące brzmienie: - §17 otrzymuje następujące brzmienie:
"§17 W skład Urzędu wchodzą: - Urząd Stanu Cywilnego - BC,
- Straż Miejska - BM,
- Kancelaria Niejawna - BE,
- Wydział Finansowy - FK,
- Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych - BI,
- Wydział Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Ładu Przestrzennego - BN,
- Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji - SO,
- Referat Kadr i Organizacji - SK,
- Wydział Infrastruktury i Gospodarki Miejskiej - BD,
- Biuro Rady Miasta - SR,
- Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Szkód Górniczych - BR,
- Wydział Oświaty, Pomocy Społecznej i Zdrowia - BO,
- Referat Komunikacji Społecznej, Promocji, Kultury, Sportu i Współpracy - BP,
- Referat ds. Funduszy Europejskich - BG,
- Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych - BJ,
- Pełnomocnik Burmistrza ds. Realizacji Projektu - BU,
- Jednostka Realizująca Projekt - UJ,
- Samodzielne stanowisko ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji - SI,
- Samodzielne stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego i Kontroli - BK,
- Samodzielne Stanowisko ds. Wojskowych, Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej i Ewidencji Podmiotów Gospodarczych z oznaczeniem - BW.",
- §28 otrzymuje następujące brzmienie:
"§28 Do głównych zadań realizowanych przez Wydział Oświaty, Pomocy Społecznej i Zdrowia należy: - w zakresie spraw oświaty:
- zapewnienie warunków dla bezpiecznego i higienicznego działania szkół i placówek oświatowych w mieście względem nauki, wychowania, opieki,
- nadzór nad wykonywaniem remontów obiektów szkolnych oraz realizacją zadań inwestycyjnych w tym zakresie,
- koordynowanie pracy poszczególnych jednostek oświatowych wobec należytego wykorzystania subwencji i oświatowych środków budżetowych miasta,
- nadzór nad realizacją zadań statutowych jednostek oświatowych,
- nadzór nad prawidłowym dysponowaniem środków niezbędnych na realizację zadań statutowych, w tym na wynagrodzenia nauczycieli i utrzymanie jednostek,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością przedszkoli i szkół prowadzonych przez gminę Lędziny,
- przygotowywanie dokumentacji dot. oceny pracy dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych oświaty,
- uzgadnianie zmiennych składników wynagrodzenia, przygotowywanie wniosków o nagrody i odznaczenia,
- analiza i uzgadnianie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli,
- prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli tj. udział w komisjach oraz przygotowywanie dokumentacji,
- wydawanie zaświadczeń i aktów nadania stopnia awansu zawodowego,
- organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
- organizowanie dowozu uczniów,
- nadzorowanie i egzekwowanie obowiązku szkolnego,
- prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych,
- koordynowanie, wspomaganie i nadzorowanie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych i letnich,
- prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej stypendiów szkolnych,
- w zakresie pomocy społecznej:
- prowadzenie dokumentacji finansowo-decyzyjnej dotyczącej:
- dofinansowania kształcenia pracowników młodocianych,
- stypendiów sportowych,
- innych świadczeń socjalnych na rzecz mieszkańców miasta,
- opracowanie Rocznego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz prowadzenie dokumentacji konkursowej i finansowo-rozliczeniowej środków pożytku publicznego,
- stała współpraca z MOPS Lędziny względem wszystkich form pomocy dla mieszkańców miasta,
- obsługa porozumień, dotacji, rozliczeń z ośrodkami rehabilitacji dzieci, ośrodkami zdrowia, szpitalem wojewódzkim, stowarzyszeniami osób niepełnosprawnych, itp. (korespondencja),
- prowadzenie rejestru spraw i dokumentacji realizacyjnej bezpośredniej pomocy burmistrza miasta dla mieszkańców,
- w zakresie ochrony zdrowia:
- współpraca z miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ochrony i promocji zdrowia oraz profilaktyki i zwalczania chorób zakaźnych,
- monitorowanie stanu zdrowia dzieci i młodzieży,
- współpraca z Radą Społeczną Miejskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej,
- przygotowanie materiałów na wniosek przewodniczącego Rady Społecznej MZOZ (burmistrza miasta),
- współpraca z dyrektorem Miejskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej,
- przygotowywanie materiałów dla Rady Miasta w zakresie ochrony zdrowia.".
- dodaje się §28a o następującym brzmieniu:
"§28a Do zadań Referatu Komunikacji Społecznej, Promocji, Kultury, Sportu i Współpracy należy: - w zakresie komunikacji społecznej:
- koordynowanie polityki informacyjnej miasta,
- przygotowywanie i udostępnianie informacji o wydarzeniach w mieście,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na zapytania dziennikarzy i artykuły zamieszczone na łamach prasy,
- koordynowanie przepływu informacji w Urzędzie Miasta,
- prowadzenie monitoringu mediów komunikacyjnych,
- przygotowywanie projektów pism okolicznościowych i wystąpień,
- w zakresie działalności kulturalnej:
- scalanie i wspieranie działań mających na celu rozpowszechnianie wszelkich przedsięwzięć kulturalnych na terenie miasta,
- opracowanie i przedstawianie burmistrzowi miasta Rocznego Miejskiego Programu Działalności Kulturalnej na podstawie rocznych planów działalności podstawowej MOK, MBP, stowarzyszeń, klubów i organizacji społecznych obejmującego kalendarz imprez kulturalnych gminy, organizatorów i źródła ich finansowania,
- pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe itp.,
- współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalna na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji,
- reprezentowanie na zewnątrz miasta Lędziny wobec całego zakresu zagadnień działalności kulturalnej realizowanej w kraju i za granicą,
- nadzór nad przekazywaniem, wykorzystaniem i rozliczaniem dotacji budżetowych miasta dla jednostek kultury i stowarzyszeń,
- w zakresie działalności sportowo-rekreacyjnej:
- prowadzenie działań w zakresie propagowania kultury fizycznej w mieście,
- opracowanie rocznego planu działalności podstawowej obejmującego kalendarz imprez sportowo-rekreacyjnych w mieście,
- planowanie i pomoc administracyjna w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych sportu i rekreacji,
- pomoc programowa, organizacyjna dla całości imprez sportowo-rekreacyjnych organizowanych w mieście przez jednostki miejskie, stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
- ścisła współpraca z placówkami szkolnymi, organizacjami związkowymi, klubami, stowarzyszeniami, podmiotami gospodarczymi miasta wobec ich poczynań sportowych, rekreacyjnych, turystycznych i wypoczynkowych,
- prowadzenie działań związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenach Ośrodka Rekreacyjnego "Zalew",
- w zakresie działalności urzędowo-administracyjnej:
- rejestrowanie i wydawanie jednorazowych dokumentów dotyczących: zgromadzeń, manifestacji, korowodów itp.,
- obsługa należności finansowych imprez kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych organizowanych przez miasto,
- sporządzanie miejskich planów finansowo-budżetowych dotyczących zadań z zakresu sportu i rekreacji,
- sporządzenie całościowych analiz i sprawozdawczości statystycznej dotyczącej kultury, sportu i rekreacji w mieście,
- nadzór merytoryczny i organizacyjny nad wszystkimi wydawnictwami Urzędu Miasta,
- wydawanie decyzji dotyczących organizacji imprez masowych, zbiórek publicznych,
- obsługa finansowo-księgowa (naliczanie odsetek od spłat) pożyczek lub stypendiów na cele kształcenia,
- pomoc finansowa i organizacyjna w zakresie imprez kulturalnych organizowanych w mieście przez stowarzyszenia, kluby, związki zawodowe, itp.,
- współpraca z wszystkimi podmiotami realizującymi działalność kulturalną na terenie miasta względem skuteczności promocji tych realizacji,
- w zakresie promocji miasta:
- prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej ,w tym organizowanie szkoleń i konferencji w zakresie promocji miasta,
- prowadzenie spraw związanych z promocją miasta,
- inicjowanie działań służących rozwojowi miasta poprzez nawiązywanie kontaktów z zagranicą,
- realizacja zadań w zakresie współpracy z miastami partnerskimi,
- współtworzenie strategii, programów rozwoju miasta,
- bieżący przegląd informacji internetowych dotyczących zagadnień promocji, sposobu jej realizacji i współpracy z innymi podmiotami w kraju i zagranicą,
- organizacja i udział w wystawach, targach i konferencjach dotyczących promocji i rozwoju miasta,
- opracowywanie i wydawanie materiałów reklamowych i promujących miasto,
- nadzór nad przygotowaniem, drukiem i kolportażem samorządowej gazety lędzińskiej,
- w zakresie współpracy z przedsiębiorcami:
- współpraca w ustalaniu kierunków rozwoju gospodarczego miasta,
- monitorowanie wybranych zjawisk gospodarczych,
- wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP),
- opracowywanie i wdrażanie założeń polityki gospodarczej miasta w odniesieniu do sektora MŚP (w ramach przyjętej strategii rozwoju miasta),
- współpraca z organizacjami i instytucjami gospodarczymi lokalnymi, regionalnymi, krajowymi i zagranicznymi,
- współpraca w przedmiocie swojego działania z odpowiednimi komórkami w jednostkach organizacyjnych,
- współorganizowanie szkoleń, seminariów i konferencji dla przedsiębiorców,
- gromadzenie, opracowywanie i udostępnianie informacji dotyczących:
- rozpoczętych i planowanych inwestycji w mieście,
- warunków realizowania inwestycji,
- sytuacji społeczno-ekonomicznej Lędzin,
- potencjału ludzkiego Lędzin,
- atrakcyjności inwestycyjnej miasta,
- kapitału zagranicznego,
- instytucji okołobiznesowych, finansowych i banków,
- utrzymywanie stałych kontaktów z przedsiębiorcami,
- umożliwianie kontaktów pomiędzy lędzińskimi a zagranicznymi przedsiębiorcami,
- gromadzenie informacji o odbywających się w Polsce i za granicą imprezach targowych i wystawienniczych, dofinansowanych przez Ministerstwo Pracy Gospodarki i Polityki Społecznej oraz uczestnictwo wraz z przedsiębiorcami w zagranicznych targach i imprezach wystawienniczych,
- informowanie podmiotów gospodarczych o źródłach finansowania inwestycji i programach pomocowych oraz instytucjach udzielających wsparcia w procesie aplikowania o środki zewnętrzne,
- w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi:
- utrzymywanie stałych kontaktów z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
- organizowanie współpracy o charakterze pozafinansowym i finansowym z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
- koordynowanie działań w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
- organizowanie spotkań z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
- opracowanie rocznego programu współpracy z organizacjami pożytku publicznego do konsultacji społecznych,
- opracowanie projektu programu współpracy organizacjami pożytku publicznego,
- przygotowanie sprawozdania z wykonania programu współpracy organizacjami pożytku publicznego,
- opracowanie materiałów do postępowania konkursowego dla organizacji pożytku publicznego.",
- §29 otrzymuje następujące brzmienie:
"§29 Do zakresu działania Referatu ds. Funduszy Europejskich należy w szczególności: - rozpoznanie możliwości finansowania przedsięwzięć miejskich przez programy pomocowe dla samorządów oraz inne formy finansowania na zasadach preferencyjnych,
- bieżąca analiza informacji na temat możliwości współpracy międzynarodowej i pozyskiwania środków ze struktur europejskich,
- gromadzenie, aktualizacja oraz przekazywanie zainteresowanym podmiotom informacji o programach pomocowych,
- pozyskiwanie i zarządzanie informacją o zewnętrznych źródłach finansowania dla przedsięwzięć inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
- współpraca z merytorycznymi wydziałami Urzędu Miasta przy opracowaniu wniosków o dofinansowanie projektów inwestycyjnych ze środków zewnętrznych,
- opracowywanie wniosków w celu pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania działań inwestycyjnych i nieinwestycyjnych,
- aplikowanie o dofinansowanie projektów nieinwestycyjnych w ramach lokalnych partnerstw i inicjatyw,
- współpraca z instytucjami zarządzającymi i wdrażającymi programy finansowane z funduszy krajowych i europejskich,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, związkami międzygminnymi w zakresie wykorzystania programów pomocowych do realizacji zadań miasta,
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą miasta z zagranicą,
- pozyskiwanie nowych partnerów zagranicznych do realizacji wspólnych projektów, finansowe rozliczanie projektów z Unii.".
§2 Schemat Organizacyjny Urzędu Miasta, stanowiący załącznik numer 1 do Regulaminu Organizacyjnego, otrzymuje nowe brzmienie i stanowi integralną część niniejszego zarządzenia jako załącznik numer 1. §3 Wykonanie zarządzenia powierza się sekretarzowi miasta. §4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Załącznik można pobrać bezpośrednio ze strony w formacie PDF (21 KB). Powrót do pozostałych zarządzeń
|