 |
Wewnętrznymi jednostkami organizacyjnymi Rady Miasta są komisje stałe i doraźne. Pracami komisji kierują przewodniczący komisji powoływani i odwoływani przez Radę. Komisje obradują na posiedzeniach zwoływanych przez przewodniczących komisji, zgodnie z zatwierdzonym rocznym planem pracy oraz w miarę potrzeb. W posiedzeniach komisji oprócz jej członków mogą także uczestniczyć przewodniczący Rady, radni nie będący członkami komisji oraz burmistrz. Komisje podejmują opinie oraz wnioski i przekazują je Radzie. Opinie i wnioski podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składy komisji. Sprawozdanie komisji przedstawia na sesji Rady przewodniczący komisji lub wyznaczony przez komisję radny sprawozdawca. Szczegółowe zasady działania komisji Rady Miasta określa rozdział V Statutu Gminy Miejskiej Lędziny. Obecnie przy Radzie Miasta działa 7 stałych komisji: - Komisja Rewizyjna
- Komisja Budżetu, Finansów i Samorządności
- Komisja Handlu, Usług, Komunikacji, Ładu i Porządku Publicznego
- Komisja Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Planowania Przestrzennego
- Komisja Edukacji, Kultury, Sportu, Rekreacji, Ochrony Zdrowia i Opieki Społecznej
- Komisja Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Szkód Górniczych
- Komisja ds. Inwestycji i Sprzedaży Mienia Komunalnego
oraz jedna komisja doraźna: Do zadań komisji stałych należy w szczególności: - stała praca merytoryczna i koncepcyjna w zakresie kompetencji komisji,
- przygotowywanie i opiniowanie projektów uchwał oraz innych spraw przekazanych komisji przez Radę Miasta, inne komisje lub członków komisji,
- występowanie z inicjatywą uchwałodawczą,
- sprawowanie kontroli nad wykonywaniem uchwał Rady Miasta,
- analizowanie i opiniowanie skarg i wniosków mieszkańców, dotyczących działalności Rady Miasta,
- ocena jednostek organizacyjnych w zakresie realizacji ich zadań statutowych.
Do zadań Komisji Rewizyjnej należy: - kontrola zarządzeń burmistrza,
- składanie na każdej sesji sprawozdań z wykonania podjętych uchwał przez Radę na poprzedniej sesji,
- kontrola protokołów z sesji Rady Miasta,
- kontrola ewidencji i realizacji wniosków, skarg i zażaleń wpływających do przewodniczącego Rady oraz burmistrza miasta,
- merytoryczna kontrola działalności organów gminy zgodnie ze statutem gminy i regulaminem organizacyjnym urzędu,
- kontrola działalności gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy,
- opiniowanie wykonania budżetu i występowanie z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi; wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Radę w zakresie kontroli.
Powołana uchwałą nr III/11/02 z dnia 28.11.2002 r. w składzie: Przewodniczący: | Jerzy Zych | Radni: | Bernard Głos Jerzy Żołna Jan Gruca Piotr Gorzeń | Powołana uchwałą nr XXIV/129/04 z dnia 27.05.2004 r. w składzie: Przewodniczący: | Jan Podolski | Radni: | Bożena Fijoł Maria Krupa Barbara Musioł-Manecka Zdzisław Rudol | Powołana uchwałą nr III/11/02 z dnia 28.11.2002 r. w składzie: Przewodnicząca: | Maria Krupa | Radni: | Anna Wójcik Jerzy Zych Jerzy Żołna Jan Gruca | Powołana uchwałą nr III/11/02 z dnia 28.11.2002 r. w składzie: Przewodniczący: | Jan Gruca | Radni: | Bernard Głos Bogdan Gwóźdź Mariusz Trzciński Piotr Gorzeń | Powołana uchwałą nr III/11/02 z dnia 28.11.2002 r. w składzie: Przewodniczący: | Jerzy Żołna | Radni: | Maria Krupa Anna Wójcik Barbara Musioł-Manecka Mariusz Trzciński | Powołana uchwałą nr III/11/02 z dnia 28.11.2002 r. w składzie: Przewodniczący: | Bernard Głos | Radni: | Mariusz Trzciński Jerzy Zych Bogdan Gwóźdź Jan Podolski | Powołana uchwałą nr III/11/02 z dnia 28.11.2002 r. w składzie: Przewodniczący: | Jan Gruca | Radni: | Bożena Fijoł Zdzisław Rudol Jerzy Żołna Bernard Głos | Powołana uchwałą nr LXXIX/10/03 z dnia 30.10.2003 r. w składzie: Przewodnicząca: | Bożena Fijoł | Radni: | Zdzisław Rudol Bogdan Gwóźdź Barbara Musioł-Manecka Jan Podolski |
|