 |
Wewnętrznymi jednostkami organizacyjnymi Rady Miasta są komisje stałe i doraźne. Pracami komisji kierują przewodniczący komisji powoływani i odwoływani przez Radę. Komisje obradują na posiedzeniach zwoływanych przez przewodniczących komisji, zgodnie z zatwierdzonym rocznym planem pracy oraz w miarę potrzeb. W posiedzeniach komisji oprócz jej członków mogą także uczestniczyć przewodniczący Rady, radni nie będący członkami komisji oraz burmistrz. Komisje podejmują opinie oraz wnioski i przekazują je Radzie. Opinie i wnioski podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składy komisji. Sprawozdanie komisji przedstawia na sesji Rady przewodniczący komisji lub wyznaczony przez komisję radny sprawozdawca. Szczegółowe zasady działania komisji Rady Miasta określa rozdział V Statutu Gminy Miejskiej Lędziny. Obecnie przy Radzie Miasta Lędziny V kadencji 2006-2010 działa 7 stałych komisji: - Komisja Rewizyjna
- Komisja Budżetu, Finansów i Samorządności
- Komisja Handlu, Usług, Komunikacji, Ładu i Porządku Publicznego
- Komisja Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Planowania Przestrzennego
- Komisja Edukacji, Kultury, Sportu, Rekreacji, Ochrony Zdrowia i Opieki Społecznej
- Komisja Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Szkód Górniczych
- Komisja ds. Inwestycji i Sprzedaży Mienia Komunalnego
Do zadań komisji stałych należy w szczególności: - stała praca merytoryczna i koncepcyjna w zakresie kompetencji komisji,
- przygotowywanie i opiniowanie projektów uchwał oraz innych spraw przekazanych komisji przez Radę Miasta, inne komisje lub członków komisji,
- występowanie z inicjatywą uchwałodawczą,
- sprawowanie kontroli nad wykonywaniem uchwał Rady Miasta,
- analizowanie i opiniowanie skarg i wniosków mieszkańców, dotyczących działalności Rady Miasta,
- ocena jednostek organizacyjnych w zakresie realizacji ich zadań statutowych.
Do zadań Komisji Rewizyjnej należy: - kontrola zarządzeń burmistrza,
- składanie na każdej sesji sprawozdań z wykonania podjętych uchwał przez Radę na poprzedniej sesji,
- kontrola protokołów z sesji Rady Miasta,
- kontrola ewidencji i realizacji wniosków, skarg i zażaleń wpływających do przewodniczącego Rady oraz burmistrza miasta,
- merytoryczna kontrola działalności organów gminy zgodnie ze statutem gminy i regulaminem organizacyjnym urzędu,
- kontrola działalności gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy,
- opiniowanie wykonania budżetu i występowanie z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi; wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Radę w zakresie kontroli.
Powołana uchwałą nr II/6/06 z dnia 30.11.2006 r. w składzie: Przewodniczący: | Ludwik Kubica | Radni: | Otylia Bubiak Kazimierz Gut Emil Piątek Zdzisław Rudol | Powołana uchwałą nr II/7/06 z dnia 30.11.2006 r. w składzie: Przewodniczący: | Kazimierz Gut | Radni: | Otylia Bubiak Teresa Ciepły Zdzisław Rudol Krystyna Wróbel | Powołana uchwałą nr II/7/06 z dnia 30.11.2006 r. w składzie: Przewodnicząca: | Marian Ptaszkowski | Radni: | Teresa Ciepły Ludwik Jagoda Edward Żołna Jerzy Żołna | Powołana uchwałą nr II/7/06 z dnia 30.11.2006 r. w składzie: Przewodniczący: | Edward Żołna | Radni: | Otylia Bubiak Marek Korba Alojzy Palka Marian Ptaszkowski | Powołana uchwałą nr II/7/06 z dnia 30.11.2006 r. w składzie: Przewodniczący: | Krystyna Wróbel | Radni: | Teresa Ciepły Zofia Dudek Kazimierz Gut Marian Ptaszkowski | Powołana uchwałą nr II/7/06 z dnia 30.11.2006 r. w składzie: Przewodniczący: | Emil Piątek | Radni: | Marek Korba Ludwik Kubica Tomasz Noras Alojzy Palka | Powołana uchwałą nr II/7/06 z dnia 30.11.2006 r. w składzie: Przewodniczący: | Zdzisław Rudol | Radni: | Zofia Dudek Tomasz Noras Emil Piątek Jerzy Żołna |
|