 |
Wewnętrznymi jednostkami organizacyjnymi Rady Miasta są komisje stałe i doraźne. Pracami komisji kierują przewodniczący komisji powoływani i odwoływani przez Radę. Komisje obradują na posiedzeniach zwoływanych przez przewodniczących komisji, zgodnie z zatwierdzonym rocznym planem pracy oraz w miarę potrzeb. W posiedzeniach komisji oprócz jej członków mogą także uczestniczyć przewodniczący Rady, radni nie będący członkami komisji oraz burmistrz. Komisje podejmują opinie oraz wnioski i przekazują je Radzie. Opinie i wnioski podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składy komisji. Sprawozdanie komisji przedstawia na sesji Rady przewodniczący komisji lub wyznaczony przez komisję radny sprawozdawca. Szczegółowe zasady działania komisji Rady Miasta określa rozdział V Statutu Gminy Miejskiej Lędziny. Obecnie przy Radzie Miasta Lędziny VI kadencji 2010-2014 działa 6 stałych komisji: - Komisja Rewizyjna,
- Komisja Budżetu, Finansów i Samorządności,
- Komisja Handlu, Usług, Komunikacji, Ładu i Porządku Publicznego,
- Komisja Edukacji, Kultury, Sportu, Rekreacji, Ochrony Zdrowia i Opieki Społecznej,
- Komisja ds. Infrastruktury,
- Komisja ds. Ochrony Środowiska.
Powołana uchwałą nr II/4/10 z dnia 9.12.2010 r. w składzie: Przewodnicząca: | Krystyna Piątek | Radni: | Błażej Musioł Emil Piątek Halina Resiak Jerzy Sklorz Edward Urbańczyk Andrzej Zwoliński | Do zadań Komisji Rewizyjnej należy: - kontrola zarządzeń burmistrza,
- składanie na każdej sesji sprawozdań z wykonania podjętych uchwał przez Radę na poprzedniej sesji,
- kontrola protokołów z sesji Rady Miasta,
- kontrola ewidencji i realizacji wniosków, skarg i zażaleń wpływających do przewodniczącego Rady oraz burmistrza miasta,
- merytoryczna kontrola działalności organów gminy zgodnie ze statutem gminy i regulaminem organizacyjnym urzędu,
- kontrola działalności gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy,
- opiniowanie wykonania budżetu i występowanie z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi; wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Radę w zakresie kontroli.
Powołana uchwałą nr II/5/10 z dnia 9.12.2010 r. w składzie: Przewodniczący: | Edward Urbańczyk | Radni: | Eugeniusz Chrostek Teresa Ciepły Kazimierz Gut Anna Wójcik-Ścierska Krystyna Wróbel Jerzy Żołna | Do zadań Komisji Budżetu, Finansów i Samorządności należy: - opiniowanie projektów uchwał w szczególności dot.: budżetu gminy, zmian w budżecie gminy, w sprawach opłat i podatków lokalnych, wniosków o udzielenie dotacji z budżetu gminy, pożyczek i kredytów zaciąganych przez gminę,
- opiniowanie programów gospodarczych miasta; planów finansowych związanych z programem gospodarczym,
- opiniowanie programów dotyczących pozyskiwania środków z funduszy strukturalnych a także sposobu ich wydatkowania,
- opiniowanie zmian w Statucie Gminy Miejskiej Lędziny,
- działania na rzecz umacniania obowiązującego systemu prawnego i poszanowania praworządności.
Powołana uchwałą nr II/5/10 z dnia 9.12.2010 r. w składzie: Przewodniczący: | Eugeniusz Chrostek | Radni: | Anna Gajer Błażej Musioł Krystyna Piątek Halina Resiak Jerzy Sklorz Andrzej Zwoliński | Do zadań Komisji Handlu, Usług, Komunikacji, Ładu i Porządku Publicznego należy: - opiniowanie strategii promocji gminy i prowadzenia działalności gospodarczej,
- analizowanie i opiniowanie sytuacji rynkowej oraz inicjowanie działań w zakresie rozwoju produkcji i usług z wykorzystaniem lokalnych możliwości i surowców,
- opiniowanie planów ochrony przeciwpowodziowej, przeciwpożarowej oraz zapobieganiu innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzkiego,
- opiniowanie organizacji ruchu kołowego pod kątem zachowania bezpieczeństwa na terenie miasta oraz zamierzeń w sprawach budowy systemu komunikacji tranzytowej,
- opiniowanie działań w zakresie transportu zbiorowego, handlu, zaopatrzenia, targowisk oraz łączności,
- wspieranie inicjatyw samorządowych i obywatelskich w zakresie podnoszenia poziomu bezpieczeństwa na terenie gminy,
- opiniowanie lokalizacji punktów handlowych wielkopowierzchniowych, powyżej 1 000 m2.
Powołana uchwałą nr II/5/10 z dnia 9.12.2010 r. w składzie: Przewodniczący: | Jerzy Żołna | Radni: | Janusz Gondzik Kazimierz Gut Krystyna Piątek Edward Urbańczyk Anna Wójcik-Ścierska Krystyna Wróbel | Do zadań Komisji Edukacji, Kultury, Sportu, Rekreacji, Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej należy: - kształtowanie polityki w zakresie oświaty i wychowania, kultury fizycznej, sportu i rekreacji,
- opiniowanie i wnioskowanie w sprawach dotyczących szkół i placówek oświatowo-wychowawczych,
- promowanie kultury fizycznej w placówkach oświatowych,
- inspirowanie działań w zakresie organizacji różnych form wypoczynku dzieci i młodzieży,
- kształtowanie polityki w sprawach opieki nad dziećmi z wadami rozwojowymi,
- opiniowanie kierunków rozwoju i sposobu zabezpieczania potrzeb zdrowotnych mieszkańców, pomocy społecznej i rehabilitacji osób niepełnosprawnych,
- promowanie zdrowego stylu życia,
- analiza stanu zdrowotnego mieszkańców i występujących patologii społecznych,
- współdziałanie z instytucjami charytatywnymi oraz placówkami opieki społecznej i służba zdrowia,
- czuwanie nad zaspokajaniem zbiorowych potrzeb mieszkańców w dziedzinie dostępu do szerokiego spektrum kultury,
- współdziałanie w rozwoju kultury, sportu i rekreacji z jednostkami organizacyjnymi gminy, stowarzyszeniami, związkami, klubami sportowymi, placówkami oświatowymi.
Powołana uchwałą nr II/5/10 z dnia 9.12.2010 r. w składzie: Przewodniczący: | Kazimierz Gut | Radni: | Janusz Gondzik Błażej Musioł Emil Piątek Jerzy Sklorz Krystyna Wróbel Andrzej Zwoliński | Do zadań Komisji ds. Infrastruktury należy: - opiniowanie projektów uchwał w sprawach zagospodarowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami odpadami komunalnymi i przemysłowymi, zaopatrzenia w energię elektryczną, cieplną i gaz,
- opiniowanie przedsięwzięć związanych z funkcjonowaniem systemów użyteczności publicznej: wodociągów, kanalizacji,
- inicjowanie i ocena przedsięwzięć urbanistycznych, ochrony i rewitalizacji zabytków,
- opiniowanie zamierzeń w zakresie budownictwa mieszkaniowego i usługowego, parkingów, garaży oraz terenów zieleni,
- opiniowanie potrzeb w zakresie dróg gminnych, ulic, placów i mostów,
- opiniowanie projektów powiatowej infrastruktury drogowej.
Powołana uchwałą nr II/5/10 z dnia 9.12.2010 r. w składzie: Przewodniczący: | Emil Piątek | Radni: | Eugeniusz Chrostek Anna Gajer Janusz Gondzik Anna Wójcik-Ścierska Jerzy Żołna | Do zadań Komisji ds. Ochrony Środowiska należy: - opiniowanie projektów uchwał dotyczących zagadnień z zakresu rolnictwa i ochrony środowiska,
- opiniowanie i inicjowanie działań na rzecz ochrony powietrza, ochrony i wykorzystania wód stojących i płynących, gleby oraz lasów,
- opiniowanie planów prowadzenia eksploatacji górniczej oraz naprawy szkód górniczych,
- opiniowanie propozycji sprzedaży mienia komunalnego.
|