|
adres: | | ul. Lędzińska 55, pok. nr 110, 43-143 Lędziny | telefon: | | (32) 216 65 11 do 13, w. 112, (32) 216 65 05 | e-mail: | | kadry@ledziny.pl | kierownik: | | mgr Gabriela Dereń | godziny urzędowania: | | poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 | Do głównych zadań realizowanych przez Referat Kadr i Organizacji należy: - w zakresie organizacji:
- nadzór nad stanem organizacji oraz funkcjonowaniem Urzędu w zakresie realizacji uchwał Rady Miasta i zarządzeń burmistrza, załatwiania interpelacji i zapytań radnych,
- przygotowywanie i rejestrowanie upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez burmistrza,
- prowadzenie ewidencji i zbioru statutów i regulaminów gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie ewidencji zarządzeń burmistrza,
- prowadzenie ewidencji aktów kierownictwa wewnętrznego burmistrza,
- przygotowywanie sprawozdania z działalności burmistrza miasta na sesję Rady,
- organizacja załatwiania skarg i wniosków mieszkańców, prowadzenie rejestru skarg i wniosków, nadzór i koordynacja nad prawidłowym i terminowym załatwianiem skarg i wniosków w wydziałach i referatach Urzędu oraz w jednostkach organizacyjnych gminy,
- opracowywanie okresowych analiz i ocen załatwiania spraw obywateli w Urzędzie, w tym skarg i wniosków wpływających do Urzędu oraz przedstawiania ich burmistrzowi,
- prowadzenie książki kontroli przeprowadzonych w Urzędzie przez jednostki kontroli zewnętrznej oraz nadzorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych,
- koordynowanie prac związanych z przeprowadzeniem wyborów do parlamentu, na urząd Prezydenta RP, do organów samorządu terytorialnego, wyborów burmistrza oraz referendum,
- prowadzenie biblioteki Urzędu,
- prowadzenie ewidencji:
- zbioru danych osobowych występujących w Urzędzie,
- osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,
- użytkowników systemu komputerowego,
- przygotowanie dokumentów zgłoszenia zbiorów danych osobowych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych, w tym również zgłoszeń zmian wprowadzonych w zbiorach danych do rejestracji,
- opracowanie i wdrożenie programu szkolenie pracowników Urzędu w zakresie
zabezpieczenia i ochrony danych przetwarzanych w Urzędzie, - w zakresie spraw kadrowych:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Miasta, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie spraw płacowych, w tym nagród jubileuszowych, dodatków stażowych służbowych, funkcyjnych i innych,
- prowadzenie ewidencji czasu pracy, zwolnień lekarskich, urlopów,
- prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
- wnioskowanie w sprawach przyznawania ryczałtów i limitów kilometrów dla pracowników Urzędu za używanie prywatnych samochodów dla celów służbowych,
- prowadzenie umów i rozliczeń w tym zakresie,
- rozliczanie delegacji i kosztów podróży służbowych pracowników oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
- kontrola nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie Miasta,
- organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników,
- współudział w określaniu kierunków i metod podnoszenia kwalifikacji przez pracowników,
- prowadzenie spraw dotyczących organizowania praktyk dla uczniów szkół średnich i wyższych,
- prowadzenie rejestru umów zleceń i umów o dzieło,
- prowadzenie spraw dotyczących prac interwencyjnych na terenie miasta,
- w zakresie obsługi kancelaryjnej i sekretarskiej:
- ewidencjonowanie, rejestrowanie, rozdział i rozliczanie korespondencji oraz przesyłek,
- prowadzenie ewidencji wpływów specjalnych i wartościowych,
- sporządzanie czystopisów pism oraz ich powielanie,
- wysyłanie korespondencji i przesyłek,
- przyjmowanie i nadawanie telegramów, telefonogramów, dalekopisów, faksów oraz obsługa poczty elektronicznej itp.,
- udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby - kierowanie ich do właściwych wydziałów lub stanowisk pracy,
- prowadzenie terminarza zajęć burmistrza miasta,
- ustalanie terminów spotkań,
- udzielanie informacji bezpośrednich i telefonicznych oraz łączenie rozmów telefonicznych,
- przechowywanie akt,
- opracowywanie pism według dyspozycji burmistrza miasta, zastępcy i sekretarza,
- obsługa spotkań służbowych,
- w zakresie spraw bhp i ppoż.:
- bieżące informowanie kierownika zakładu o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów ochrony przeciwpożarowej,
- udział w opracowaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, instrukcji przeciwpożarowych,
- udział w dochodzeniach powypadkowych oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz zachorowań na choroby zawodowe i kontrola realizacji tych wniosków oraz prowadzenie rejestrów,
- współpraca z organami Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz laboratoriami środowiskowymi w zakresie organizowania systematycznych badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia i uciążliwych oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi.
|