 |
adres: | | ul. Lędzińska 55, pok. nr 105, 107, 43-143 Lędziny | telefon: | | (32) 216 65 11 do 13, w. 115, 126, 162, 130, 154 | e-mail: | | inwestycje@ledziny.pl (sprawy dot. przetargów i inwestycji w gminie) infrastruktura@ledziny.pl (sprawy dot. gospodarki komunalnej i komunikacji miejskiej) | naczelnik: | | Jacek Saternus | godziny urzędowania: | | poniedziałek od 730 do 1630 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1430 | Do głównych zadań realizowanych przez Wydziału Inwestycji i Gospodarki Miejskiej należy: - w zakresie inwestycji, remontów i zamówień publicznych:
- opracowywanie rocznych planów rzeczowo-finansowych dla obiektów kubaturowych,
- prowadzenie całości prac związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji obiektów kubaturowych oraz infrastrukturalnych, w tym:
- przeprowadzanie przetargów na dokumentacje techniczne ze sporządzeniem specyfikacji i umów,
- odbiór, weryfikacja dokumentacji,
- opracowywanie kosztorysów inwestorskich,
- przeprowadzanie przetargów na realizację inwestycji ze sporządzaniem specyfikacji i umów,
- prowadzenie inwestycji (pozwolenie na budowę, nadzór inwestorski bieżąca kontrola finansowa),
- odbiór inwestycji i przekazanie do eksploatacji,
- rozliczenie inwestycji,
- w zakresie gospodarki komunalnej:
- koordynowanie prac w zakresie budowy i utrzymania terenów zielonych w mieście,
- podejmowanie działań w zakresie zwalczania klęsk żywiołowych,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych wraz z nadzorem nad oświetleniem miasta,
- organizowanie prac związanych z porządkowaniem miasta, utrzymywaniem czystości i akcją zimową,
- nadzór i kontrola w zakresie przygotowania budynków i urządzeń grzewczych do okresu zimowego,
- nadzór nad utrzymaniem prawidłowego stanu sanitarnego miasta, utylizacją odpadów komunalnych, wysypisk śmieci,
- koordynacja remontów bieżących i kapitalnych w obiektach należących do miasta,
- w zakresie gospodarki mieszkaniowej:
- prowadzenie spraw związanych z przydzielaniem lokali mieszkalnych, pomieszczeń zastępczych oraz lokali socjalnych,
- załatwianie spraw związanych z kaucją mieszkaniową,
- wyrażenie zgody na przebudowę lokali i pomieszczeń mieszkalnych oraz cofanie przydziału na te lokale,
- regulowanie uprawnień do lokali mieszkalnych i pomieszczeń zastępczych,
- rozpatrywanie wniosków dotyczących dodatków mieszkaniowych,
- prowadzanie egzekucji w sprawach lokalowych i likwidowanie samowoli lokalowej,
- wydawanie wszelkiego rodzaju zaświadczeń dotyczących lokali mieszkalnych,
- kontrola, nadzór i egzekwowanie utrzymania ładu i estetycznego wyglądu obiektów, a także przestrzeganie regulaminu porządku domowego budynków mieszkalnych,
- ujawnianie i sygnalizowanie o zaistniałych awariach sieci ciepłowniczej, wodno-kanalizacyjnej, gazowej, kierownikom jednostek odpowiedzialnych oraz naczelnikom wydziałów,
- w zakresie działalności targowiska i reklam:
- przygotowywanie projektów uchwał dot. wysokości dziennych stawek opłaty targowej,
- współudział w organizowaniu przetargów na administrowanie targowisk,
- kontrola nad działalnością targowiska,
- przygotowanie umów na umieszczanie reklam i naliczanie należności z tego tytułu,
- w zakresie komunikacji:
- koordynacja spraw związanych z komunikacją zbiorową,
- organizacja ruchu drogowego,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie zarobkowego przewozu osób,
- organizacja i wspieranie handlu poza lokalami użytkowymi (targowiska, handel uliczny),
- współudział w organizowaniu przetargów na administrowanie targowisk.
|