|
adres: | | ul. Lędzińska 47, pok. nr DG3, DG5, 43-143 Lędziny | telefon: | | (32) 216 65 11 do 13, w. 154, 149 | e-mail: | | inwestycje@ledziny.pl | naczelnik: | | mgr inż. Krzysztof Basiaga | godziny urzędowania: | | poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 | Do głównych zadań realizowanych przez Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych z zakresu realizacji inwestycji i remontów na obiektach kubaturowych, sportowych i gminnych budynkach mieszkalnych oraz realizacji inwestycji drogowych w szczególności należy: - w zakresie przygotowania inwestycji do realizacji:
- przygotowanie zadania inwestycyjnego do uzyskania pozwolenia na budowę lub innych dokumentów formalno-prawnych przewidzianych prawem,
- analiza i opracowywanie wytycznych do projektowania,
- przygotowanie dokumentacji dla wniosków do współfinansowania ze środków UE zadań przygotowywanych i realizowanych przez wydział,
- pozyskiwanie analiz, studiów, koncepcji urbanistyczno-architektonicznych i dokumentacji projektowych,
- współpraca z projektantami na etapie sporządzania dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej i kosztów inwestorskich,
- analiza i weryfikacja uzyskanych opracowań, sprawdzanie ich kompletności i zgodności z zamówieniami oraz wymogami uzgodnień branżowych,
- przygotowanie materiałów, wniosków i pozyskiwanie uzgodnień i opinii wymaganych przepisami prawa oraz decyzji administracyjnych,
- w zakresie realizacji inwestycji:
- nadzorowanie realizacji inwestycji w "inwestorstwie bezpośrednim",
- nadzorowanie realizacji inwestycji wykonywanych przy pomocy inwestorów zastępczych lub inżynierów kontraktów,
- przygotowanie i nadzorowanie realizacji umów z inspektorami nadzoru inwestorskiego,
- przygotowanie i nadzorowanie realizacji umów o inwestorstwo zastępcze i z inżynierami kontraktów,
- opracowanie materiałów do zamówień publicznych w zakresie robót nieprzewidzianych i dodatkowych oraz opracowania projektów aneksów,
- uzgadnianie harmonogramów realizacji inwestycji,
- analiza kosztorysów inwestorskich,
- weryfikacja kosztorysów ofertowych pod względem zgodności z warunkami przetargu i specyfikacją istotnych warunków zamówienia,
- weryfikacja kosztorysów na roboty dodatkowe i nieprzewidziane,
- przygotowanie materiałów i przekazywanie placów budowy wykonawcom,
- nadzór realizacji inwestycji, w tym analiza realizacji rzeczowo-finansowej,
- weryfikacja kosztów realizacji pod względem zgodności z umową i prawidłowości zastosowania cen,
- opracowywanie lub pozyskiwanie kosztorysów na roboty dodatkowe i nieprzewidziane,
- przygotowywanie materiałów do wniosków o zmiany w budżecie,
- przeprowadzanie i/lub uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowych robót,
- weryfikacja pod względem finansowym i formalnym faktur za wykonane prace,
- ewidencja wydatkowanych środków,
- ewidencja zawartych umów, porozumień oraz zabezpieczeń należytego wykonania umów,
- rozliczanie kosztów inwestycji zakończonych, przygotowywanie i wystawianie dowodów przejęcia środka trwałego,
- przygotowanie dokumentów odbiorowych,
- odbiór i przekazywanie zakończonych inwestycji do użytkowania,
- prowadzenie przeglądów gwarancyjnych inwestycji,
- opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań z realizacji inwestycji,
- określanie zapotrzebowania na środki finansowe oraz sporządzanie zbiorczych zakresów rzeczowych dla zadań kontynuowanych na rok następny i na okres objęty Wieloletnim Planem Inwestycyjnym (do zakończenia realizacji),
- udział w naradach technicznych i radach budowy,
- udział w pracach zespołów i komitetów powoływanych odrębnymi zarządzeniami burmistrza.
Do zadań wydziału w zakresie zamówień publicznych należy: - prowadzenie i koordynowanie spraw z zakresu zamówień publicznych,
- doradztwo jednostkom organizacyjnym Urzędu oraz jednostkom organizacyjnym miasta w sprawach zamówień publicznych,
- przekazywanie do publikacji ogłoszeń dotyczących zamówień dotyczących inwestycji, bieżącego utrzymania miasta wraz ze sporządzeniem specyfikacji i umów na podstawie danych (przedmiot zamówienia) przekazywanych przez podmiot realizujący bezpośrednio zamówienie,
- sprawdzanie zgodności z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych dokumentów postępowań przetargowych przedkładanych do wydziału,
- udział w pracach komisji przetargowych powoływanych do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
- prowadzenie sprawozdawczości i analityki z zakresu zamówień publicznych,
- współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych i Regionalną Izbą Obrachunkową.
Ponadto do zadań wydziału należy: - prowadzenie bieżących spraw w zakresie: korespondencji, zaopatrzenia materiałowego, sprawozdawczości, archiwizowania akt,
- udzielanie zamówienia na roboty, dostawy lub usługi w trybie ustawy prawo zamówień publicznych,
- opracowywanie rocznych planów finansowych i sprawozdań z ich realizacji w zakresie zadań wydziału,
- realizacja wydatków budżetowych zgodnie z opracowanym harmonogramem,
- podejmowanie działań zmierzających do jak najlepszej realizacji celów wydziału,
- przyjmowanie, rozpatrywanie i przekazywanie skarg i wniosków.
|