|
adres: | | ul. Lędzińska 55, pok. nr 101, 102, 103, 105, 43-143 Lędziny | telefon: | | (32) 216 65 11 do 13, w. 116, 144, 165 | e-mail: | | finanse@ledziny.pl | naczelnik: | | mgr Anna Dolina | godziny urzędowania: | | poniedziałek od 730 do 1700 od wtorku do czwartku od 730 do 1530 piątek od 730 do 1400 | Do głównych zadań realizowanych przez Wydział Finansowy należy: - w zakresie gospodarki budżetowej:
- nadzór nad prawidłowym przebiegiem wykonania budżetu i zachowania równowagi budżetowej oraz nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej,
- opracowanie okresowych informacji o przebiegu wykonania planu dochodów i wydatków budżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu,
- opracowanie projektu uchwał w sprawie zmian w budżecie oraz wprowadzenie ich do budżetu,
- prowadzenie spraw związanych z finansowaniem inwestycji i zakupów inwestycyjnych,
- opracowywanie harmonogramów dochodów i wydatków,
- w zakresie wymiaru podatków i opłat:
- przygotowanie projektów uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych przepisami,
- prowadzenie spraw dotyczących podatków lokalnych (wymiar, pobór, stosowanie ulg, wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych, ewidencja),
- w zakresie księgowości podatkowej:
- dokonywanie przypisów i odpisów należności oraz komputerowe księgowanie wpłat z tytułu podatku od nieruchomości, dzierżaw gruntów, podatku rolnego, podatku od środków transportowych,
- wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu w podatkach, stanie majątkowym przy współudziale Urzędu Skarbowego,
- rozlicznie podatku VAT,
- księgowanie wpłat i prowadzenie egzekucji mandatów karnych,
- w zakresie księgowości budżetowej:
- kompletowanie wyciągów bankowych z poszczególnych kont, uzgadnianie, dekretowanie i przygotowanie do księgowania,
- kontrola formalno-rachunkowa dowodów księgowych i dokonywanie przelewów z wszystkich rachunków bankowych,
- bieżące ewidencjonowanie (księgowanie) wpływających na rachunek bankowy dochodów i wydatków budżetowych, wydatków inwestycyjnych oraz jednostki budżetowej i pozostałych funduszy, miesięczne uzgadnianie prowadzonymi kontami syntetycznymi,
- opracowanie sprawozdań i bilansów z wykonania budżetu wraz z załącznikami,
- w zakresie funduszu płac:
- bieżące prowadzenie ewidencji pracowników i osób objętych obsługą rachunkowo-kasową Urzędu oraz sporządzanie listy płac i obliczanie zasiłków,
- sporządzanie i rozliczanie deklaracji ZUS oraz prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym pracowników,
- wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobku na żądanie petenta,
- prowadzenie ewidencji z tytułu umów zleceń i o dzieło, sprawdzenie rachunków, obliczanie podatku, rozliczanie z Urzędem Skarbowym - prowadzenie rozliczeń rocznych oraz miesięcznych,
- sporządzanie sprawozdań do GUS i ZUS,
- sporządzanie przelewów dotyczących płac: konta osobiste, potrącenia, składki,
- prowadzenie analitycznych kart zasiłkowych oraz list płatniczych osób przebywających na L-4 z funduszu pracy i ZUS-u,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem pracowników na życie,
- w zakresie gospodarki kasowej:
- przyjmowanie wpłat podatków i innych należności z tytułu dochodów Urzędu Miasta oraz dokonywanie wypłat rachunków itp.,
- odprowadzanie gotówki do banku,
- rozliczanie druków ścisłego zarachowania i prowadzenie ich ewidencji,
- sprzedaż znaków skarbowych i weksli oraz rozliczanie z PKO BP,
- sporządzanie raportów kasowych z konta dochodów z wydatków oraz pozostałych kont,
- prowadzenie rejestru zabezpieczeń dot. przetargów (gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa),
- przyjmowanie i rozliczanie z Śląskim Urzędem Wojewódzkim wpłat za dowody osobiste,
- prowadzenie rejestru umów cywilnoprawnych zawartych z osobami prawnymi,
- wystawianie upomnień z tytułu nieterminowych wpłat w podatku:
- od nieruchomości osób fizycznych i prawnych,
- podatku rolnego i leśnego osób fizycznych i prawnych,
- od środków transportowych osób fizycznych i prawnych,
- analiza zadłużeń i wystawianie:
- tytułów wykonawczych od zaległości: w podatku rolnym, leśnym od nieruchomości osób fizycznych i prawnych,
- tytułów wykonawczych od zaległości: w podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych,
- wystawianie tytułów wykonawczych od nieuregulowanych mandatów karnych,
- prowadzenie ewidencji wystawionych tytułów wykonawczych od w/w,
- bieżąca współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie egzekwowania zaległości podatkowych, prowadzenie korespondencji wyjaśniającej na podstawie przepisów o postępowaniu w egzekucji,
- prowadzenie i załatwianie wszystkich spraw z zakresu udzielania pomocy publicznej przez gminę.
|